Kódování řídicí jednotky (originální elektroinstalace CAN)
Automobily jsou stále častěji vybavovány složitými elektronickými systémy a výběr elektroinstalace vyžaduje značné vědomosti. Elektroinstalace propojuje světelné okruhy vozidla a přívěsu. Na vozidle je zakončena zásuvkou.
Proč je nutné některé z vozidel ještě po montáži kódovat?
Každý automobil má minimálně jednu řídicí jednotku, která vyhodnocuje a zpracovává příchozí signály z nejrůznějších míst vozidla (včetně zásuvky tažného zařízení).
V případě typové „originální“ elektroinstalace je třeba tyto jednotky správně nakódovat, aby se pro provoz s tažným zařízením upravilo jejich nastavení a zajistila se bezvadná spolupráce vozidla a elektroinstalace vleku.
Nakódování vozidla nejenže zajistí bezchybnou funkci elektroinstalace vleku, ale také umožní aktivaci dodatečných funkcí, které byly doposud skryté a neaktivní:
-
odpojení parkovacích senzorů
-
odpojení mlhového světla
-
zobrazení připojeného přívěsu na displeji vozidla
-
kalibraci ESP (stabilizace vozidla)
-
kalibraci TSA (stabilizace přívěsu)
-
upravení funkce „distance“ ACC (adaptivní tempomat)
Jak kódování probíhá?
Kódování probíhá po montáži tažného zařízení a elektroinstalace (pokud ji vozidlo vyžaduje) a provádí se za pomocí speciální diagnostické jednotky (např. „WESTFALIA“ ), která naváže komunikaci s jednotkami vozidla a prostřednictvím svého rozhraní je konfiguruje.
Výsledkem je fungující vozidlo bez jakýchkoli chybových hlášení.
Jak poznám, jestli se moje auto musí kódovat nebo ne?
Toto laik zpravidla nepozná. V našich montážních střediscích však máme zkušené odborníky, kteří své práci rozumí, a tak se nemusíte ničeho obávat.
Na základě naší společné komunikace vám doporučíme nejvhodnější svazek a prakticky ihned víme, co bude takováto instalace obsahovat, a to včetně informace o případném kódování vozu.